پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 2 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
نیروی دریایی در کلام رهبری چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ ، ساعت ۰۹:۱۶:۰۷منبع: «کتاب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی راهبردی»

نیروی دریایی، بخش حساس ارتش

باشگاه خبری فراساحل: خیلی خوشحالم از اینکه باز هم یک مناسبت خوب و ان‌شاءالله مبارک به وجود آمده است تا بتوانیم با برادران عزیزی که در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، صادقانه و با همه تلاش و توان در حال خدمت هستند، چند جمله‌ای راجع به مسائل کلی ارتش، به‌خصوص راجع به نیروی دریایی صحبت کنیم.
نیروی دریایی، از نظر ما، یک بخش بسیار حساس از ارتش به حساب می‌آید؛ علت‌ هم این است که بخش مهمی از تهدیدهای عمده‌ای که اکنون علیه جمهوری اسلامی هست و نیز در آینده خواهد بود، در مرزهای دریایی ماست و این ایجاب می‌کند که این نیرو خیلی فعال و کارآمد و آماده به خدمت باشد. این البته به چند چیز احتیاج دارد که اولین و مهم‌ترین آن‌ها تلاش صمیمانه و صادقانه کسانی است که مستقیماً با این نیرو درگیرند یا در این نیرو کار می‌کنند. البته نیروی دریایی یک بخش بسیار تخصصی و فنی از ارتش ماست و از تکنولوژی بالا و پیچیده برخوردار است و این هم اهمیت این نیرو را بیشتر می‌کند. در اوایل انقلاب و تا مدتی بعد از آن، متأسفانه این نیرو فرصت نیافت که انتظارات مردم و انتظارات انقلاب و جمهوری اسلامی را برآورده کند؛ البته به‌خاطر وجود مسئولینی بود که قدر مشترکشان این بود که برای این انقلاب دل نمی‌سوزاندند؛ هر یک شاید به دلیلی و به شکلی. نیروی دریایی هم، مثل همه جای ارتش، از عناصر و افرادی تشکیل شده است که جزء این مردم و متعلق به این نظام و خادم این کشور هستند و مایلند به کشور و به مردمشان خدمت کنند، اما نقش اداره کننده و فرمانده در اینجا هم، مثل همه جای ارتش، و همه جای نیروهای مسلح، یک نقش انکارناپذیر است. حقاً و انصافاً عناصر خوب نیروی دریایی؛ این برادران مومن و متخصص و آن‌هایی که آماده‌اند توانشان را در خدمت به کشور و مردمشان خرج کنند، این فرصت، این میدان و این انگیزه را از سوی مسئولین بالا پیدا نمی‌کردند؛ لذا نیروی دریایی تا مدتی بعد از انقلاب، تلاش و کار لازم را برای اینکه توقعات را برآورده کند، حقاً انجام نداد. امروز ما احساس می‌کنیم که تلاشی که باید انجام بگیرد، باید در چنان حجم و کیفیتی باشد که گذشته را هم جبران کند؛ علت هم همین است که نیروی دریایی در واقع یکی از بخش‌های مهم ارتش ما و به‌خصوص چنان بخشی است که شاید متکفل و متعهد بیشترین مسئولیت در دفاع از آینده کشور ماست.



  کد خبر : 745
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
  منبع: «کتاب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی راهبردی»

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :